Friday 6 May 2011

AKU INGIN BERGELAR SOLEHAH :'(

teman2...sy skdar p0st utk kite share bersama...sama ad k0ranng nk bce ke x..terpulang kepada kamu semua..
saya x pakse.. yg baek itu dikongsikan bersama..yg buruk itu...kite buang jauh2..oke..:)

nim p0m sy cari lam ternet..mklumla..MACAM2 ADA..tp walau mcm2 ada mane sklip0m..hendaklah kite m'cari sesutau yg berfaedah..lgi bermanfaat... sma2 kite m'ghayati puisi@sajak nim... wallahu'alam..<3



Aku ingin bergelar solehah
tetapi menjaga auratku sahaja kini sudah terasa payah
aku begitu tertarik dengan fesyen dunia
aku terasa rendah diri bila melihat mereka bergaya
tetapi mana mungkin auratku terdedah
 kerana aku ingin bergelar solehah

Aku ingin bergelar solehah
tetapi tugas isteri tidak lagi mudah
rumahtangga kini begitu mudah ranapnya
ditambah pula dengan sikap suami yang tak dapat dijangka
kadangkala aku dibiar sendiri
kadangkala aku dibelai mesra
namun dalam apa jua ketika walau dalam linangan airmata
aku tidak membantah
aku patuhi jua setiap kehendak
asalkan tidak bertentangan dengan syariatNya
 kerana aku sangat ingin sekali bergelar solehah

Aku ingin bergelar solehah
tetapi aku isteri berkerjaya
pergaulanku perlu dijaga
pertuturanku perlu berpada-pada
takut pula nanti ada yang menaruh cinta
akut pula nanti terluka hati suami tercinta
walaupun aku tidak sengaja dan tidak pernah mengundang orang ketiga
tetapi segalanya mungkin
dan aku perlu tabah dan cekal beriman
 kerana aku tentunya ingin bergelar solehah

Aku ingin bergelar solehah
dan aku tahu ianya bukan mudah
tetapi aku yakin dengan janji Allah
 dan akan ku terus berpegang pada matlamatku
 Aku ingin bergelar solehah...

S0 skrg cmner??? yg ingin b'gelar S0LEHAH..kuatkanlah semangat...mmg susah utk ite berubah drpd JAHAT KE BAIK..tp ingt..sejahat mne kite...insyaALLAH..NIAT kite baik..kerna"LILAHITAALA"..insyaALLAH..ALLAH akn menolong kite..ingat..ALLAH ITU XPERNAH TIDO...berd0a la slalu... :) sy xkate sy bgus dgn post2 bende camnim.. sy cume ingin berkongsi bersama.. " :) " 

yg baek itu dtg drpd ALLAH S.W.T..yg buruk itu dtg drpd kelemahan dri sy sendiri..."WALLAHU'ALAM"

ASSALAMUALAIKUM..:)




INGAT JANJI ALLAH ITU PASTI AD..YG MENJANJIKAN KPDA KITE SEMUA..:

*PEREMPUAN YG BAEK UTK LELAKI YG BAEK..*WALLAHU'ALAM..

No comments: